poniedziałek, 30 września 2013

"Powrót do Poziomki" Katarzyna Michalak

Typowa książka Katarzyny Michalak
Dalszy ciąg historii opisanej w książce "Rok w Poziomce". 
Ewa z Witoldem tworzą zgodne małżeństwo. Razem wychowują córkę Julkę, cieszą się każdym kolejnym dniem na łonie natury. Karolina z Andrzejem spodziewają się bliźniaków. Sielanka. Jednak okazuje się, że to cisza przed burzą. Ewa postanawia wrócić do pracy w wydawnictwie i zacząć pisać powieść. Niestety nie będzie mogła pogodzić tego z wychowywaniem córki, więc zaczyna poszukiwania opiekunki. Witold, będzie musiał służbowo wyjechać na jakiś czas do Korei. Karolina trafi do szpitala. Życie jednego z chłopców będzie zagrożone. Ewa postanawia pomóc Andrzejowi i jego żonie. Okazuje się, że nadal coś czuje do przyjaciela, a sytuacja, w której się znajdą jeszcze ich do siebie zbliży. Kłopoty, kłopoty, kłopoty, ale jak zwykle... 


Książka wyjątkowo mnie nie zachwyciła, nie porwała. Nie jestem wielką fanką Pani Michalak, ale ta powieść wyjątkowo do mnie nie przemówiła.
Czytając niejednokrotnie miałam wrażenie, że niektóre wątki były pisane na siłę, w celu zapełnienia kolejnych pustych stron. Po co? Miałam też wrażenie, że autorce zabrakło pomysłu na niektóre postacie. Witold porzucający, bez najmniejszych oporów, rodzinę na kilka miesięcy, bo spontanicznie zapragnął podróżować po Azji...? Opiekunka, która jest chłopakiem w trakcie zmiany płci... ?? Z jednej strony realne, z drugiej prawie niemożliwe. Tym razem, rozbudowana fabuła nie jest mocną stroną.
Kreacja bohaterów również niekiedy zawodziła. Postać Ewy była czasami irytująca, nie do zniesienia. Często postępowała impulsywnie, irracjonalnie, kierowała się ślepo emocjami, jak nastolatka, a nie dorosła kobieta i matka. Nie tego oczekiwałam po przeżyciach Ewy z "Roku w Poziomce".
Styl pisarki jest lekki i humorystyczny. Chociaż czasami miałam wrażenie, że ten humor sytuacyjny był kreowany na siłę. Niekiedy do dialogów wkradał się chaos, który w przypadku tej autorki, bardzo mnie zdziwił.
Książkę czyta się jednak do końca. Ciekawość czytelnika w tym przypadku jest kluczem do sukcesu.

Najsłabsza z Owocowej Serii .

Na PLUS:
  • lekki styl pisania autorki
  • ogólny zarys fabuły 
  • wzbudza ciekawość
  • czyta się do końca
  • lekkie czytadło
NA MINUS:
  • przewidywalna
  • nierealność niektórych wątków 
  • bark pomysłu na niektóre postacie
  • wkradający się gdzieniegdzie chaos

Powrót do Poziomki. Michalak Katarzyna, Wydawnictwo Literackie Sp. z o.o., Kraków 2012

Cena: ok. 30 zł

1 komentarz:

  1. Niestety trzeba się liczyć z tym, ze tego typu ksiązki będą przewidywalne. jednak jak dla mnie to idealna pozycja na nadchodzące, zimne dni ;)

    OdpowiedzUsuń